Spring til indhold

Din hjemmeside

Klik på knapperne i billedet og se, hvad din hjemmeside skal indeholde.

Dine kunder bruger internettet hver dag til at handle, finde information og inspiration. Så det er en rigtig god idé at have en hjemmeside, så dine kunder kan finde dig. Her kan de kontakte dig, blive inspireret, bestille og få tilsendt din honning med posten.

ET DOMÆNE

Dit domæne er dit helt unikke online-navn, som er det dine kunder kan søge på. Det skal helst afspejle dit forretningsnavn, fx www.petershonning.dk
 
Sørg for at købe et domæne når du har fundet dit forretningsnavn, så andre ikke kan bruge det.

TOP MENU

Sørg for at dit logo kan ses på toppen af hjemmesiden. Logoen hjælper din kunder til at vide, hvem du er – og så kan de nemt genkende dig og dine produkter en anden gang.
 
Menuen hjælper dine kunder med at finde rundt på din hjemmeside – husk at have et menupunkt om, hvem du er og hvordan de kan kontakte dig.

OM DIG

For at din hjemmeside skal virke troværdig, skal dine kunder kunne se personen bag. Derfor skal du lave en tekst om, hvem du er og hvad du laver. Tænk på det som en lille salgstale, der skal få folk til at købe dine produkter

INSPIRATION

Det er en god idé at inspirere dine kunder til, hvordan de kan bruge din honning i mad, eller måske hvordan de laver bi-venlige tiltag i haven. Del dine opskrifter, byggevejledninger eller andre tips på din hjemmeside. Når de bliver inspireret, skal de bruge produkterne – og dem sælger du jo lige der på din hjemmeside.

KONTAKT

Det er vigtigt, at dine kontakt- og forretningsinformationer står i bunden af din hjemmeside. Det får både hjemmesiden til at virke troværdig, og det hjælper dine kunder til nemt at kunne kontakte dig.

BILLEDER

Vælg et flot billede til toppen af din hjemmeside. Billedet skal afspejle din forretning og det du sælger – husk et billede siger mere end 1000 ord.

DINE PRODUKTER

Det er vigtigt at dine produkter er præsenteret pænt. Der skal være et pænt billede, navnet på produktet, en lille beskrivelse og selvfølgelig en pris. Sørg også for at det er tydeligt for dine kunder, hvordan de kan bestille honningen. Skal de fx skrive en mail, så skriv din mail tydeligt og tæt på produkterne.

SOCIALE MEDIER

Hvis du har sociale medier (som fx facebook, instagram eller youtube) så tilføj et link til dem nederst på din hjemmeside. På den måde gør du det nemt, at få mere aktivitet mellem din hjemmeside og sociale medier. Du gør det også nemt for kunderne at dele din hjemmeside med deres venner.